Viestintäsuunnittelija

Juhlimme kesällä 2020 turvallisuutta korostaen 50-vuotista taivaltamme messutapahtumana. Katseemme on kuitenkin pitkälle eteenpäin ja uudistumisen henki vahva. Virtuaaliset Asuntomessut avautuivat samalla kun fyysiset messuportit sulkeutuivat. Messupaikkakunnat on päätetty tällä hetkellä vuoteen 2025 saakka ja niiden rinnalle kehitämme vahvasti digitaalisia palveluja. Olemme päivittäneet strategian ja päättäneet panostaa entistäkin enemmän tutkimus- ja kehitystoimintaan sekä ympärivuotiseen vaikuttamiseen. Missio on kiteytetty muotoon: ”Haluamme olla inspiroivin tapa oivalluttaa fiksuja asumisen ratkaisuja”. Kestävän kehityksen ja vastuullisuuden teemat ovat koko ajan enemmän toimintamme keskiössä.

Etsimme nyt ydintiimiimme monipuolisesti viestinnästä innostuvaa Viestintäsuunnittelijaa

Asuntomessujen viestinnän skaala on laaja: asumisen teemojen kiinnostavien kulmien tunnistamista ja esiintuomista, sisällöntuotantoa hankkeen eri vaiheissa ja eri kanavissa, satoja mediakontakteja per messuhanke, erilaisia tilaisuuksia, taktista lipunmyynnin kampanjointia, virtuaalisten messujen kehittämistä ja ennen kaikkea rikasta yhteistyötä yhteistyökumppaneidemme ja messupaikkakuntien kanssa. Toimimme pienellä ydintiimillä tiiviissä yhteistyössä messupaikkakunnan projektitiimien ja yhteistyökumppaneiden muodostaman verkoston kanssa. Meiltä puuttuu tällä hetkellä tärkeä pala, kädet savessa toimiva, mutta samalla idearikas tekijä, jonka työtehtävät koostuvat seuraavista:

  • sisällöntuotanto eri Suomen Asuntomessujen kanaviin
  • sisäinen viestintä verkostossa
  • tiedotteiden kirjoittaminen, median kontaktointi ja mediaseurantamediatilaisuuksien ja tapahtumien järjestäminen
  • some-seuranta ja osallistuminen keskusteluihin
  • kuvapankin ylläpito ja kehittäminen, kuvausten järjestely ja organisointi
  • verkkosivujen päivittäminen ja virtuaalisen messukokemuksen toteuttamiseen osallistuminen

Paikka on todellinen viestinnän näköalapaikka, pääset tekemään ja opit laajasti viestinnän osa-alueista. Työtehtävät vaihtelevat myös vuodenkierron mukaan messuhankkeen eri vaiheissa, mikä takaa, ettei tasaisen tylsää työpäivää ole tiedossa.

Arvostamme seuraavanlaista taustaa ja osaamisia:

  • soveltuvaa (korkeakoulu?) tutkintoa ja vähintään muutaman vuoden työkokemusta vastaavista tehtävistä
  • kiinnostusta ja osaamista sosiaalisen median ja verkkoviestinnän sisältöjen tuottamiseen. Kykenet sekä hallinnoimaan että tuottamaan erilaista sisältöä eri sosiaalisen median kanaviin ml. FB, Instagram, Pinterest, Twitter, LinkedIn
  • kokemusta uutiskirje- ja sisällönhallintatyökalujen käytöstä, Contentful-osaaminen katsotaan eduksi
  • taitoa tuottaa ytimekästä ja selkää tekstiä, kykyä tarinallistaa
  • visuaalista silmää valokuvaamiseen, kuvankäsittelyn perusosaamista, mielellään kokemusta myös videoiden tuottamisesta
  • oma-aloitteisuutta, mutkatonta yhteistyön asennetta ja joustavuutta toimia monenlaisissa tiimeissä ja verkostoissa
  • kykyä nauttia erilaisista työympäristöistä live-tapahtumasta etä- ja toimistotyöhön saakka
  • tsemppari-henkeä yhdistettynä järjestelmälliseen työotteeseen, tykkäät suunnitella hommia ja toteuttaa ne aikatauluissa
  • henkilöauton ajokorttia ja mahdollisuutta työskennellä myös messupaikkakunnalla tapahtuman aikana sekä ajoittain myös muulloin

Kiinnostuitko? Lähetä hakemuksesi ja CV:si palkkatoiveen kera viimeistään 7.12.2020 osoitteeseen viestinta@asuntomessut.fi